Kerékpárgumi defektje – Mi a teendő a lapos gumiabronccsal?

Ha egy gumiabroncs nagyon gyorsan le­ereszt, először a szelepet vizsgálja meg. Ad­dig forgassa a kereket, amíg a szelep felülre kerül, vegye le róla a sapkát, és a szelepet merítse egy pohár vízbe. Ha a vízben buborékok jelennek meg, a javítókészletben talál­ható tartalék szeleppel cserélje ki.

 

Ha a gumi útközben ereszt le, nyálazza meg az ujja hegyét, és a nyálat vékony réteg­ben kenje a szelepre, hogy észlelje a szivár­gást.

Ha a szelep hibátlan, vizsgálja át a gumi­abroncsot, hogy mi okozhatta a defektet, pél­dául egy szög vagy üvegdarab, és jelölje meg a sérülés helyét.

 

A gumiabroncs és a tömlő leszerelése

For­dítsa a tetejére a kerékpárt, hogy a nyergen és a kormányon álljon. Csavarja le a szelepet rögzítő recés anyát, és tolja be a szelepet a kerékpántba.

 

A kerékpánt és az abroncs közé csúsztas­son 3 abroncsszerelő vasat, és emelje le az abroncsot. Amikor az abroncs egynegyedét már kiszabadította, két ujjal nyúljon az ab­roncs széle alá, és szabadítsa ki az egész ab­roncsot.

 

Húzza ki a tömlőt, félig pumpálja fel, és ke­resse meg a lyukat. (Ha módja van rá, tegye a tömlőt vízzel telt edénybe, és a buboréknál azonnal megtalálja a lyukat.) Törölje a tömlőt szárazra, és a javítókészletben lévő tintace­ruzával jelölje meg a lyukat. A sérült részt fed­je be a készletben található folttal. A javítás­ra szórjon krétaport, hogy a tömlő ne ragad­jon a gumiabroncs belsejébe.

 

A tömlő és a gumiabroncs visszaszerelé­se

Először futtassa végig az ujját a gumiab­roncs belsején, hogy nincs-e rajta kiálló rész vagy rátapadt kőszemcse. Ha az abroncs csúnyán kihasadt, a lehető leghamarabb cse­rélje ki. A szelep és a belső tömlő vissza­helyezéséhez a szeleplyuk felett húzza szét az abroncs szélét, és a szelepszárat tolja át a kerékpánton. Szorosan csavarja rá a sze­leprögzítő anyát, majd helyezze vissza a sze­lepbetétet.

 

Félig pumpálja fel a tömlőt, és görgesse át a kerékpánton, az abroncs széle alá. Ezután az abroncsot nyomja vissza a kerékpántba. Ha ez a vége felé nehézséget okoz, mindkét hüvelykujjával kb. 15 cm távolságban erősen nyomja az abroncs már helyén levő részét a kerékpánt közepe felé. Ujjait egymáshoz kö­zelítve nyomkodja tovább, amíg az utolsó rész is a helyére nem csúszik. Lazítsa meg a szeleprögzítő anyát, a szelepet nyomja be a kerékpántba, majd ismét húzza ki belőle. Szorítsa meg a rögzítő anyát, és pumpálja fel teljesen a kereket




Tags :

About the Author

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük